21. mai 2011

E4 Karikavõistluste esimene päev

Käimasolev lühirajal purjetamise nädalavahetus sai sisse esimese hoo, õigemini katkestati siis kui õige hoo sisse sai, aga ju siis sai sellest tõeliselt heitlikust ilmast korraldajatel villand ning samuti pani asjad paika võistlusjuhend.

Kõigepealt lükati esimest starti edasi tunnike ja siis kui start lõpuks anti, siis algas alles lahe tuuleloto, milles reeglina pole meil kunagi väga vedanud. Loodetavasti veab meil siis ikka kuskil mujal ...;-).

Kohe pärast esimest starti, mis õnnestus ajaliselt päris hästi ning me isegi ei kasutanud viisakalt liinil enda alumise jahi eelist konkurendi vastu, (sest pika ilusa ilmaga võistluspäeva esimeses stardis pole see meie meelest üldse mõistlik tegevus) aga alati me nii muidugi ei arva. Plaanisime tegelikult minna otse merele, aga kuna olime meie kiirematest konkurentidest allpool, siis ei olnud mõtet seda pikalt teha ning plaan B läks käiku. Seega pautisime ühena esimestena ära ning sama tegi hiljem umbes pool meie grupist. Veidi peale meie pauti aga keeras tuul, ning need, kes merele sõitsid, said uhkelt otsejoones märki välja purjetada, aga meid viis tuule selline keeramine sootuks konkurentsist. Teine ring oli juba täitsa nagu „trammiga“ sõita ning üllatusi ei pakkunud. Neli algselt pikemalt merele sõitnud jahti sõitsid juba täiesti oma sõitu ning meie teise nelikuga oma, mille tulemuseks siis saime esimese sõidu kokkuvõttes viienda koha.

Kuna vahepeal paigaldati tänu pööranud tuulele ümber pealtuule pöördemärgid, siis läks sellega ikka omajagu aega ning teise stardi alguseks vaikis vahepeal juba täitsa normaalselt puhuma hakanud tuul jällegi. Kohe nii, et tekkis küsimus, kas üldse starti jõuame, aga jõudsime, seekord küll veidi hilinenult . Paremaks ei läinudki ning poolel teel pealtuule märki kustus see viimane tuulekegi sootuks. Seisime siis seal suhteliselt puntras koos ning üritasime siis nö. „hea ja kurjaga“ ;-) seda viimastki tuuleõhku püüda. Proovisime ainsana isegi spinnakeri abil liikuma pääseda, aga mida polnud, see oli tuul. Halenaljakas oli vaadata kuidas ca. 400 meetrit eemal suuremad jahid parajas kreenis vahustes lainetes krüssavad ja meil pole peale nende poolt tulevate lainete, mis niigi käiku pidurdasid, mitte midagi edasi liikumiseks vajalikku ning needki lükkasid meid pigem tagasi. Astraia kapteni Ülari poolt seal seismise ajal lõõpides öeldud sõnad, et see vast ongi tõeline „huvipurjetamine“, olid kohe eriti omal kohal.

Lõpuks, kui tõeliselt kaua oodatud tuul meieni jõudis, siis oli seda loomulikult jälle rohkem kui küll :-). Kuna peale pikka paigal seismist olid jahtide vahed väga väikesed, siis läks päris lahedaks võidupurjetamiseks, kust ei puudunud kiired manöövrid ning pidev põnevus, mida kõik ju sinna otsima olidki tulnud. Meie kohaks selles sõidus sai peale aegade korrigeerimist kolmas ning päeva kokkuvõttes oleme tänu esimesele, mitte just parimale sõidule neljandal kohal.

Eelpool kirjeldatud seismise valguses oli küll suhteliselt arusaadav see kohtunike otsus, et viimase sõidu finiš võetaks vastu ülemises pöördemärgis ning selle kohta tuli ka raadiost teateid piisavalt. Hiljem, tuule tugevnedes seda otsust muuta oleks neil olnud ajaliselt ning tehniliselt vist võimatu, sest oldi juba ju kohal. Kuna võistlusjuhendis oli viimase stardi hiliseimaks ajaks märgitud 15:00, siis sai ka kogu võistluspäev selleks korraks läbi. Järgmine start antakse siis loodetavalt homme kell 11:00 ja eks paistab, mis saab, sest prognoos tuule suhtes on oluliselt vaiksem kui tänaseks ennustatu …, aga loodame siiski lahedat võistluspäeva.

2 kommentaari:

  1. Purjetamisjuhistes on pühapäeval märgitud mitte hiljem kui 15:00, laupäeva kohta polnud minu meelest midagi.

    VastaKustuta
  2. Jah, Sul on õigus, vaatasin selle üle, aga ju siis olid kohtunikud saanud ise asjast teisiti aru, et kogu üritus ikkagi ära lõpetati.

    VastaKustuta