9. sept 2010

KJK Delfi Kolmapäevakute neljateistkümnes sõit

Neljateistkümnes seeriavõistlus peetud ja sedakorda oli küll veel sadamasse sõites selline väga kaheldav tunne, et kas sõitu seekord üldse tulebki …, sest tuult tundus olema ikka niivõrd vähe. Kohtunikud andsidki registreerimisel teada, et raja lühendamisest või katkestamisest antakse raadio teel teada 11-ndal kanalil.
Vaatamata sellele, et tuult oli ikka tõeliselt vähe, pandi välja rada 2+; 6+; Finiś jõel ning seekord oli see kõikidele gruppidele sama.
Start oli spinnakeridega ja jällegi kolmanda grupiga koos. Meie plaani tahtis vägisi nurjata kolmanda grupi jaht Triini, aga õnneks saime plaanitud kohast ikkagi väga hea stardi ja endalegi üllatuseks meie grupist esimesena minema. Minni tegi küll samuti hea lähte, aga tiba liiga vara ning pidi seda stardijoone taha heastama minema. Sõit märki oli küll päris otse ning külgtuules minek, aga kuna meri oli täis selliseid tuuletumaid laike, siis päris otse sinna sõita ei saanudki ning pidime vahepeal veidi kõrgemale hoidma, et mitte seisma jääda. Õnneks nägime seda ohtu piisavalt vara, sest eespool liikuvad kolmanda grupi jahid jäidki korraks praktiliselt seisma ning suutsime sealt mööda laveerida.
Hoidsime oma füüsilist liidripositsiooni kogu meie grupi ees kuni esimese märgini Katariina kai juures ning praktiliselt ainuke täna tehtud vale otsus oligi seal märgis, kus spinnakeri veidikene liiga vara alla võtsime ja sellega konkurendid, eesotsas hoogsalt läheneva Blancaga endale lähemale lasime. See kiirustamine tuli sellest, et algselt oli meil plaan märgist alla pautida ning siis maa poolt minna, aga muutsime otsust, sest merel tundus ikka tuult rohkem ja ühtlasemalt olema. Suundusimegi märgist merele, ise pidevalt konkurente jälgides, et keegi liiga kaugele ära ei läheks ning tõele au andes oli väga põnev konkurentide manöövreid proovida ära aimata ning samal ajal enda käiku ja kiirust nendega võrrelda, sest lainet praktiliselt polnud. Kuskil teisel kolmandikul teekonnast pidime enda eest läbi laskma head sõitu teinud Blanca ja vahetult enne kuuendat märki ka Pirita poolt „nurka“ sõitnud Tuulelaulu. Mõlema jahiga oli aga vahe ikkagi füüsiliselt piisavalt väike ning kohe meie järel võttis märki ka Leila, kes vaatamata stardis tehtud väiksele äpardusele stardilaevaga, ikkagi ennast etteotsa oli sõitnud.

Kui meie Blanca ja Tuulelauluga suundusime märgist spinnakeridega praktiliselt otse Piritale, siis Leila sõitis veidi teisele kursile ja väga edukalt. Kui jõudsime Tuulelaulule järele, siis omades algselt veidi paremat käiku, proovisime ülevalt poolt neist mööduda, mida loomulikult ei lastud. Altpoolt jällegi purjede tuule katteulatusse jõudes mööda ei saanud, kuna tuul oli ikka suhteliselt vaikne. Nii me siis seal omavahel tiksusime kuni muulideni ning oli juba oht, et Blanca lipsab eest minema, mis aga õnneks teoks ei saanud. Vahetult muulide juures jõudis lõpuks meile järgi ka Leila, kes seda, et meie Tuuleauluga seal kemplesime, oivaliselt ära kasutas ning hea positsioonivalikuga ja teravamat nurka vaikses tuules sõita suutes, meist ka jõe peal möödus. Kuna Leila takistamine polnud meile absoluutselt vajalik, siis hoidsimegi lihtsalt enda võimalikku kiirust ning sõitsimegi nö. Blancaga „aega“, mis ka õnnestus.

Parandatud aja kokkuvõttes võitsimegi regati seekord meie, edestades Blancat ning Tuulelaulu, kellele omakorda järgnesid Leila, Carol, Eneli, Minni ja Astraia. Hooaja koondtabelis oleme jätkuvalt teisel kohal, aga sõita on veel väga palju ning seis kogu tabelit vaadates võib veel paljugi muutuda.
Plaanime osaleda laupäevasel „KJK Karikavõistlusel“ ning siis jällegi järgmise nädala kolmapäeval toimuval seeriavõistlusel.