22. aug 2010

Hooaja vahekokkuvõte

Seoses äärmiselt aktiivse puhkuseperioodiga ei ole väga pikalt siia midagi uut lisandunud, seega proovime võtta vahepeal toimunud üritused lühidalt kokku.

Viimases postituses mainitud sõit ümber Naissaare jäi meie klassi jahtidele tugeva tuule tõttu ära, sest tuul saare taga ulatus üle 20 m/s ja lained olid väidetavalt üle kolme meetri kõrged.
Järgmisel võistlussõidul, ehk kuuendal kolmapäevakul olime Leila ja Tuulelaulu järel kolmandad, sellele järgnenud Suveöö Rahvaregatil me ei osalenud. Seitsmendal kolmapäevakul olime vägeva tagasituleku teinud Blanca järel teised, edestades seekord Tuulelaulu. Sellele järgnes Haapsalu Jahtklubi poolt korraldatav „Rannarootsi regatt“, mille tuule absoluutselt puudumise ja sellega seoses kannatuse katkemise tõttu :-) katkestasime.
Läänemaa meistrivõistlustel, ehk „Kessu“ regatil meie tiim eeltoodud ning ka allnähtaval põhjusel

samuti ei osalenud, sest osa meeskonnast pidi viibima esmaspäeval Tallinnas ning määramata ajaks pühapäeval merele seisma minek ei tundunud eriti ahvatleva pakkumisena. Kuna „Muhu Väina“ regatt jäi meil samuti sellel aastal vahele, siis tulime samal päeval mootori jõul Haapsalust Tallinnasse tagasi, lõunase vahepeatusega Dirhami sadamas. Selle sadama külastamist julgeme küll igati soovitada, sest niivõrd korda on seal vahepeal asjad tehtud ning vastuvõtt merelt tulijatele on samuti klass omaette.

Kuna enamus meie grupist oli Haapsallu jäänud, siis osalesime järgmisel kolmapäeva regatil, ehk arvuliselt kaheksandal, vaid kolmekesi koos Blanca ja samuti uuesti ellu kutsutud Caroliga. Viimane sõitis küll pooleli olevate remonttööde tõttu ilma spinnakerita, aga sellegipoolest super hästi. Finiśeerusime siiski teistena, Blanca järel ja sellele positsioonile lõpuprotokollis ka jäime.

Vahepealsel nädalavahetusel käisime pea kogu meeskonnaga Prangli saarel puhkamas ning osalesime seal toimunud „Kalurite päeval“, kus esines Matvere koos VLÜ-ga. Äärmiselt sisutihe üritus oli igatahes ja uskumatult palju inimesi on seal öösiti saarel toimetamas. Niisama seal päeval ringi uidates seda küll kuidagi ei oska täheldada.

Üheksandal kolmapäevakul meie tiimil nii hästi ei läinud kui eelnevatel ning lõpetasime protokollis alles viiendatena, Leila järel. Õnneks osales seekord kokku kümme jahti, seega positsioon oli täpselt keskel ja mingi arvu punkte tabelisse siiski saime. Kümnes kolmapäevak läks samuti äärmiselt kehvapoolselt ning üheksa jahi hulgast leidsime meid alles kuuendana. Selgelt oli tunda, et mõned meeskonnad olid „Muhu Väina“ regatil osaledes päris palju kogemusi juurde omandanud ning seda eriti vaikses ja praktiliselt olematus tuules purjetamises.

Kuna vahepeal toimus Tallinnas „Melges 24“ klassi MM, siis jäi kaks nädalat ametlikku võistluspurjetamist praktiliselt ära, toimus vaid Eneli ja Minni meeskonna eestvedamisel korraldatud veerandiste mitteametlik treening MM ;-). Peeti neli lühikest võistlussõitu, kus võistlusväärtust ei arvestatud, vaid võitis see, kes oli esimene. Võitis selle ürituse Tuulelaul, teine oli Leila ning päris suure pusimise tulemusena saime meie ühepalju punkte Blanca ja Minniga. Paremaid kohti sõitude keskel arvestades oli kolmas Blanca, Minni neljas ja meie siis vastavalt viiendad. Kindlasti suures osas tänu suurepärasele ilmale, osales sellel sõidul tõeliselt rekordarv veerandisi ja õhtu oli kõikide arvates äärmiselt korda läinud.

Sellele kolmapäeva õhtusele improviseeritud võistlusele järgnes kohe nädalavahetusel toimunud „Tallnn-Prangli“ võidusõit,

mis kujunes alguses päris suureks loteriiks, kus meil isegi õnnestus alguses päris hea pilet võtta, aga hiljem, finišis, osutus see siiski ilma võiduta olevaks ;-). Lõpetasime selle sõidu Tuulelaulu, Minni ja Leila järel neljandana. Peale autasustamist ja nö. KJK poolse tervitusveini joomist sadamas, toimus õhtul äärmiselt vahva koosviibimine „Mustas Luugis“, kuhu enamus meie toredaid konkurente olid kogunenud. Tagasisõit Pranglilt...

...kujunes veel lahedamaks kui minek sinna.