7. mai 2010

Järjekordse purjetamishooaja algusest …

Alustasime seekordse ja praeguseks juba alanud hooaja kevadtöödega aprillikuu keskel kui võtsime maha talveks kajuti peal olnud katted ning pesime ning puhastasime poordid ja teki spetsiaalselt selleks mõeldud vahenditega. Tänu sügisel vahetult peale veest välja tõstmist ette võetud korralikule pesule, läks see tegevus suhteliselt valutult ning tulemusega võis samuti rahule jääda.
Eelmiste hooaegade tähelepanekute põhjal oli meil veeliin (ala, milleni jahi poord pidavalt vees „istub“) pehmelt öeldes liiga täpne ja pidevalt oli osa mürkvärvist vaba poordi vees ning suve lõpuks kogunes sinna päris arvestatav kiht igasugu sodi, mis jahi käiguomadustele kindlasti kaasa ei aidanud.
Niisiis otsustasime mürkvärvi uuendades tõsta jahi veeliini viis sentimeetrit kõrgemale, sest vana joon oli sellest ajast püsinud muutumatuna kui jahis ei olnud veel korralikku mööblit ning magamiskohti, ehk enne meie poolt mingil ajahetkel teostatud kapitaalremonti oli jaht ikka väga oluliselt kergem. Plaanisime juba vägagi ammu seda veeliini kõrgemale tõsta, aga ikka ja jälle jäi see millegi taha toppama, aga seekord tegime selle siis teoks. Eelmisel hooajal alla pandud mürkvärv oli seal korralikult siiani kinni, seega piisas mõningatest kosmeetilistest parandustest ning alla läks vaid üks õhuke kiht uut ja sama tüüpi mürkvärvi.

Otsustasime, et poordile, veeliinist kõrgemale tuleb ka n.ö. disaintriip ja millalgi poordilt eemaldatud jahi nimi läheb sinna samuti tagasi.
Asjade toreda kokkulangemise tulemusena kohtasime klubis kai peal tublit purjetajat Alarit, kelle kaasa Pille töötab disainibüroos ning kes äärmiselt kiiresti meile kõik vajalikud spetsiaalselt jahtidele mõeldud kleebised muretses ja hea nõuga abiks oli.
Kleebiste paigaldamist tahtis küll külm ilm nurjata, aga õnneks vedas viimasel hetkel ilmaga ja saime kõik tööd valmis praktiliselt vahetult enne jahtide vette tõstmist ning olime jälle enda poolt seatud graafikus. Kandsime poordile veel mitu kihti vaha ning põhimõtteliselt olid sellega kõik vajalikud kai peal tehtavad välistööd valmis - jahi lasime vette kahekümne neljandal aprillil, koos enamuse Kalevi Jahtklubi alustega ja sellega võiks siis uue hooaja avatuks kuulutada. Juba jahi vees olles lakkisime ära kõik seda vajavad puitdetailid ning tegime tekil ning kajutis sees veidi värviparandusi.

Kokkuvõttes tuleb öelda äärmiselt suur tänu meie meeskonnast Toomasele ja Jaanile, kes enamus töid jahi väga põhjalikust puhastamisest kuni vahatamiseni põhiliselt enda peale võtsid ja seda väga edukalt ning hästi tegid! Samuti väga suured tänud kõikidele meie sõpradele, kes nii nime fondi disainimise kui paljude muude tegevuste juures hea nõu ja jõuga abiks olid ;-)!

Järgmise olulise asjana võtsime ette jahiga võistlemiseks vaja mineva ORC Club´i mõõdukirja iga aastase kohustusliku uuendamise ja kuna enamus meie tublidest konkurentidest olid oma jahte nii kaalunud kui igal viisil mõõtnud, ei jäänud meilgi muud üle. Võtsime siis meiegi, koos praktiliselt uueks muutunud ja tohutu noorenduskuuri läbi teinud jahtlaev Eneli kapteni Jensiga, plaani see protseduur ära teha. Nagu see ikka tavaks, siis mingil ajahetkel tundus, et plaan jõuda mõõdukirjaga valmis hooaja esimeseks võistluseks luhtub, sest kaal, mida Eestis peamiselt jahtide mõõtmiseks kasutatakse, oli taatlemises, aga õnneks saabus õigel ajal nii kaal kui mõõtja, kes kaalu õigsust kinnitama peab ning kõik sujus pea suurepäraselt. Kaalumise tulemustes olime ise samuti veidi üllatunud, (ehkki jahti vette tõstes oli kraanal olev kaal selle protseduuri ette võtmiseks juba päris palju põhjust andnud, näidates 1800 kg..) sest jaht kaalus eelmiste aastate mõõdukirjas olnud 1532 kg asemel täpselt 1735 kg ja oli seega vägagi palju raskem.
Kindlasti on siin oma osa sellel, et varem ei olnud keegi võtnud vaevaks seda kaalumise protseduuri läbi viia ning aluse kaal oli arvutatud nii, et mõõdetud oli parda kõrgust vee piirist, mis vähemalt meie puhul oli kindlasti selgelt vale. Olime aastaid olnud konkurentsitult kõige kergem Conrad 25R Eestis ja seega oleksime varem jahti kaaludes, oma konkurentsivõimet varasematel aastatel kui me veel suurt midagi võistlemisest arugi ei saanud, oluliselt tõstnud :-).
Eelmise aasta võistlusväärtusest oleme me tänu uuenenud kerefailile ning muutunud ORC valemitele küll oluliselt kiiremad, aga kaalumise tulemusena ning koos mõõtjaga veel mõne olulise ja vähem olulise mõõdu täpsustamisega, peaks olema meie arvestuslik võistlusväärtus nüüd küll äärmiselt täpne. Veidi norides on tegemata veel vaid masti kaalumine ning raskuskeskme mõõtmine, aga plaanime sellegi ära teha esimesel võimalusel kui masti näiteks hoolduseks või talvehooajaks jahi pealt maha võtame.


Kahe juba tänaseks toimunud võistlussõidu kokkuvõte ilmub siia lähiajal, seega palume jätkuvalt tähelepanu..

1 kommentaar:

  1. Rõõm jälle Viru blogi lugeda, siinkohal ka tervitused teile!Loodan ise ka varsti merele saada:)

    VastaKustuta